T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SANCAKTEPE - Kemal Türkler İlkokulu

Haberler

Ock

2023 – 2024 Eğitim Öğretim Yılı  1. dönem son hafta derslerinde oyun ve eğlence ağırlıklı etkinlikler plânlanmıştır. Öğrencilerin okula ilgilerinin diri tutulması, okul ve sınıfa aidiyet duygularının güçlendirilmesi ile ders dışı etkinlikler yoluyla bilgi ve becerilerinin pekiştirilmesi amacıyla çalışmalar yapılmıştır. Hafta süresince Pazartesi günü Bilgi Yarışmaları, Kelime Oyunları, Bilmece ve Fıkra Etkinlikleri, Görsel Sanat Çalışmaları yaptırılmıştır. Salı günü Hitabet Oyunları, En Sevdiğini Paylaş Etkinliği, Kitap Okuma çalışmaları yaptırılmıştır. Çarşamba günü Yetenek Paylaşım Etkinlikleri, Sınıf İçi ve Sınıf Dışı Oyun Etkinlikleri yaptırılmıştır. Perşembe günü Söyleşi: Tecrübe Paylaşımı Etkinlikleri, Satranç Etkinlikleri ve Film İzleme Etkinlikleri yaptırılmıştır. Yaptırılan etkinlikler aracılığı ile öğrenciler kendilerini ve arkadaşlarını farklı yönlerden tanıma fırsatı bulmuşlardır. Eğlenerek öğrenme, bilgiyi paylaşma ve yeni beceriler edinme açısından değerli kazanımlar elde edildiği gözlenmiştir. Kendilerini ifade edebilme, paylaşımcı olabilme ve sosyal beceriler geliştirme davranışlarında olumlu değişimler gözlenmiştir. Öğrenci velilerinin etkinliklere ilgileri ve çocuklarını desteklemeleri çalışmaların daha verimli olmasını sağlamıştır.   

Ock

Eko-Okullar Programı küçük yaşta çocuklarımıza çevre eğitimi verilmesini, çevre dostu davranışlar kazandırılmasını ve doğanın dengesine saygılı, kendini doğanın hakimi olarak değil, bir parçası olarak gören nesiller yetiştirilmesini desteklemektedir. Bu hedefler doğrultusunda okulumuzda Eko Okul projesi uygulanmaktadır.

Okulumuz, Eko- Okullar Programına katılmış ve  Yeşil Bayrak ödülü almıştır.Bu doğrultuda okulumuzda yapılan bazı çalışmalar aşağıdadır.

Okul öğretmenlerimiz başta olmak üzere emek veren tüm öğretmen, öğrenci ve idarecilerimize teşekkür ederiz.

Ock

Projemiz bitkisel atıkları kompost ederek doğrudan doğaya  kazandırmayı hedeflemektedir. Önceliğimiz İklim değişikliğinin toprağın organik karbon stoğu üzerindeki etkisini azaltmak ve bunu öğrencilerin katkılarıyla sağlamak.

Kompost aracı olarak  bitkisel atıkları kolaylıkla kompost edebileceğimiz bokashi kompostu kullanıyoruz. Bokashi diğer kompost yöntemlerine göre bitkisel atıkların tamamını kompost edebildiğimiz ev ortamında da rahatlıkla kullanılacak bir yöntem olduğu için tercih edilmiştir. Bokashi ile iki ürün elde ediyoruz ilki kompost edilen bitkisel atıklardan çıkan fermante su iken diğeri kompost edilen bitkilerin kendisidir.

Bitkilerden kalan kısım toprağa karıştırılarak 15 günün sonunda mikroorganizma açısından zengin bir toprak elde ediyoruz. Kompost sırasında çıkan suyu ise 1/100 oranında suya karıştırarak toprakta gübre olarak kullanıyoruz.

Projemizle birlikte her gün beslenme saatinde çıkan bitkisel atıklarımızın doğaya geri dönüşünü öğrencilerimizle deneyimleyip çıkan ürünlerimizle okulumuzdaki bahçede üretim yapmayı hedefliyoruz.

 

Ock

KAPSAMI: Faaliyet ilkokul düzeyinde değerler eğitimi kapsamında gerçekleşmiştir.

FAALİYET KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR:Değerler eğitimi ile ilgili her ay  hikaye yazma,şarkı söyleme,resim yapma ve drama  etkinliklerine yer verilmiştir.Projede seçilen değerler ile ilgili sözcük avı ,yapboz gibi etkinlikler yaptırılmıştır.Azerbaycan 'daki ortaklarımızla birlikte proje ortak ürünü olarak  bir hikaye kitabı hazırlanmıştır. İnternet güvenliği çalışmalarına yer verilmiş ve panolar hazırlanmıştır.

İÇERİĞİ:Vatanseverlik,yardımseverlik,alçakgönüllülük ,başarı,tutumluluk,hoşgörü değerlerini öğrencilerin öğrenmesine yönelik çalışmalar yapılmıştır.

AMACI:Değerler eğitimiyle öğrencilerin değerleri  içselleştirmelerini sağlamak, yaratıcılıklarını geliştirmek,farkında bile olmadıkları yeteneklerini ortaya  çıkarmaktır.

HEDEF KİTLE:Öğrenciler

Proje Koordinatörleri:Yasemin AYMUTLU ,Nuriye DEMİR

Ock

OKULUMUZ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BU AY YAPTIĞI  ETKİNLİKLER :

·          “Anlamını Bul” etkinliği yapıldı. Anlamını bildiği kelimelerden yola çıkarak yeni kelimeler türetildi.

·         “Hatırlatmaca” etkinliği yapıldı. Öğrenilen kelimeler uygun cümleler içinde kullanıldı.

·         Dede Korkut Hikayeleri kapsamında anahtar kelimelerden yararlanarak hikaye yazma çalışmaları yapıldı.

·         Sınıfta yapılan drama çalışmaları ile öğrencilerin kelime dağarcığı geliştirildi.

Ock

Değerli Velilerimiz,   Meb, eğitimin tüm kademelerinde "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"ni başlattı.   Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"nin başlatıldığını açıkladı.

 

Ara

Her yıl yerli malı tüketiminin bilinçli olarak arttırılması, tutumlu olmanın sağlanması ve bilinçli yatırımın yapılması amacıyla 12-18 Aralık tarihleri arasında kutlanan Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası ( Yerli Malı) okulumuz  öğrencileri tarafından da kutlandı.

Yerli malı kullanımının özendirilmesi ve bilinçli tüketici olmanın neden önemli olduğunun yanı sıra israftan kaçınma , tutumlu olma , doğru beslenme ve paylaşmanın önemi de öğrencilere anlatılarak bilinçlenmeleri amaçlandı. 

 

Bu kapsamda öğrencilerimiz ile ülkemizde ve bölgemizde yetişen sebze meyve ve tüketim malzemeleri ile ilgili araştırmalar yaptık. Her şehrin meşhur yiyecek içecek ve turistik yerleri ile ilgili bilgi sahibi olduk. Evde annelerimiz tarafından üretilen yiyecek içecekler ile beslendik.

 

Ara

Cumhuriyetimizin 100.yılında Üsküdar Bülbüldere Mezarlığı’nda medfun bulunan kuruluş döneminin önemli şahsiyetlerinden gazeteci Hasan Tahsin ve Atatürk’ün hocası Şemsi Efendi’nin kabirlerini ziyaret ettik.

Kas

Ağız ve Diş Sağlığı Haftası Kutlu Olsun.

Kemal Türkler İlkokulu olarak haftamızı kutladık ve bu haftanın içeriği ile ilgili olarak,

Sağlıklı dişler için neler yapmalı?

 1. Biri yatmadan önce olacak şekilde, dişler mutlaka günde 2 kez fırçalanmalı

2. Doğru temizlik için ara yüz fırçası ya da diş ipi kullanılmalı

3. Diş hekimi kontrolü 6 ayda bir olmalı

4. Dişler fırçalanırken mutlaka dil de fırçalanmalı

5. Daha etkin fırçalama için seçilen diş fırçası yumuşak olmalı

6. Diş fırçalama süresi 2 dakikadan az olmamalı

7. Düzenli aralıklarla diş taşları temizletilmeli

8. Diş fırçalamanın etkinliğini artırmak için ağız gargarası kullanılmalı

9. Diş fırçası 2-3 ayda bir değiştirilmeli

10. Diş yapısına zarar verebileceğinden ağza kalem, toka gibi cisimler sokulmamalı

11. Tatlı yedikten sonra mümkünse bir parça peynir tüketilmeli

12. Her yemekten sonra mutlaka su içilmeli ya da ağız çalkalanmalı

13. Gazlı içecekler diş minelerini aşındırabileceğinden tüketimi sınırlandırılmalı

14. Fındık gibi sert kuruyemişler asla dişlerle kırılmamalı

15. Dişlerde mekanik temizlik etkisi yaratacağından elma, havuç gibi sert sebze meyveler ısırarak yenebilir

16. Diş çürüklerini önlemek için süt, yoğurt, peynir tüketilmeli

17. Diş fırçalamak için fındık büyüklüğünde macun kullanılmalı

18. Kurabiye, pasta gibi nişastalı yiyecekler ağız içi bakteriyel asidi artırır olabildiğince az tüketilmeli

19. Diş ve diş etlerinin dostu yeşil çayı günde 1 bardak tüketilmeli

20. Dişler fırçalanırken fırçada kan görülüyorsa bu diş eti hastalıklarının habercisi olabilir en kısa sürede hekimine başvurulmalı

21. Çocukların ilk diş hekimi muayenesi ilk dişlerini sürmesiyle başlamalı

SAĞLIKLI DİŞLERİNİZLE BOL BOL GÜLÜMSEMEYİ UNUTMAYIN.

 

Kas

Diyabet Nedir?

Diyabet, vücudunuzdaki pankreas adlı salgı bezinin yeterli miktarda insülin hormonu üretmemesi ya da ürettiği insülin hormonunun etkili bir şekilde kullanılamaması durumunda gelişen ve ömür boyu süren bir hastalıktır. Sonuç olarak kişi, yediği besinlerden kana geçen şekeri, yani glikozu kullanamaz ve kan şekeri yükselir.

 

Diyabetin Tipleri Nelerdir?

Tip 1 diyabetli kişilerde yeterli insülin üretimi yoktur ya da çok azdır. Tip 1 diyabeti olan bireyler için insülin, yaşam için elzem olan vazgeçilmez bir ilaçtır. Diyabetli kişilerin % 5-10’u bu tip diyabetlidir.

Tip 2 diyabetli kişiler insülin üretir. Fakat bu kişiler üretilen insülini hedef dokularda etkili olarak kullanamazlar.

Tip 2 diyabeti, tip 1 diyabete kıyasla daha sık görülür; diyabetli kişilerin %90’ı tip 2 diyabetlidir.

 

Ülkemizde diyabet ve diyabete bağlı gelişen sağlık problemleri önemli bir yer tutmaktadır. Diyabet bilincinin arttırılması, obezite ile mücadele ve sağlıklı yaşam koşullarının benimsenmesi ile ilgili çalışmalar ülkemizde hızla artmaya devam etmektedir.

 

Bununla birlikte okulumuzda 14 Kasım Dünya Diyabet Günü ile ilgili farkındalık oluşturmak ve doğru beslenme alışkanlığı kazandırmak amacıyla  ilkokul öğrencilerimizle "diyabet" konulu çalışmalar yapılmıştır.

 

 Öğrencilerimize sağlıklı mutlu bir yaşam diliyoruz.

Kas

Ekm

Enerji verimliliği, üretimde, konforumuzda ve iş gücümüzde herhangi bir azalma olmadan enerjiyi en doğru şekilde kullanmak, israf etmemektir. Aynı işi daha az enerji kullanarak yapmak ya da aynı enerji ile daha fazla iş yapmaktır. Enerji verimliliği, temelde enerjinin gereksiz kullanım sahalarını belirlemek, israfı minimum düzeye indirmek veya tamamen ortadan kaldırmak için yapılan çalışmalardır, enerji arzının azaltılması veya kısıtlanması değildir, kullanılan enerji miktarının değil, ürün başına tüketilen enerjinin azaltılmasıdır.

Bu amaçlarla yola çıktığımız Eko Okul Enerji Eylem Planı'nı bu yıl da okulumuzda uygulamaya devam ediyoruz.

Ekm

Eyl

Eyl

Asırlar öncesinden bugüne eşsiz bir cesaret ve farkındalıkla vatan uğruna canını siper eden tüm gazilerimiz yüce bir şerefe naildir. Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tarihin hafızasına iz bırakmış tüm gazilerimize şükranlarımızla.